Tuesday, 22 November 2011

Serius Shit - Dataran Tahrir Mesir Bergolak Lagi (16 Gambar)


Bila akan berakhir?


Mesir bergolak lagi dan rakyat marhaen berkumpul lagi di Dataran Tahrir meminta Supreme Council of the Armed Forces (SCAF) memulangkan kuasa pemerintahan Mesir kepada rakyat bukannya ditangan pihak tentera. Demo terbaru meminta demokrasi dilaksanakan ini sudahpun meragut nyawa 24 orang akibat ditembak pihak keselamatan. Kabinet Mesir meletakkan jawatan secara beramai-ramai sebagai tanda protes rakyat yang dikasari pihak keselamatan. Sukar juga merubah masa depan negara ye? Agaknya jika keadaan semakin huru hara adakah pelajar kita akan dibawa keluar lagi? God knows. Sesunggunya kita bersyukur rakyat Malaysia semua wirawan papan kekunci yang hanya pandai berdemo dan protes diatas talian. Tak akan ada huru-hara macam ini di Malaysia Negara Maju Aman Sentosa Juara Sukan Sea ini.







Laporan asal Boston

26 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. obe sial remove org 1st!!!

    ReplyDelete
  3. obe. ko mmg teringin ke nak tengok malaysia demo macam ni? sarcastic macam mmg memintak2 je kan..

    ReplyDelete
  4. Alamak..menakutkan..dahla aku mimpi negara kita kena serang jet pejuang / bomber mlm tadi.. siot. xD

    ReplyDelete
  5. setakat ni lebh 30 org telh terkorban dan lebih 2000 telh cedera.. beberapa kematian tlh dilaporkn di beberapa wilayah bergolak di Mesir spt Ismailiyyah, Suez dan Iskandariah. beberapa tempt lgi sudh mula bergolak seperti Qoltubiyyah dan Mansurah

    ReplyDelete
  6. Kalau nak hidup lebih senang & bebas di Malaysia,anak muda kena buat macam ni..jom kita jalankan revolusi,jatuhkan najib & rejim jahatnya..

    ReplyDelete
  7. Ffffffff......riot cops guna Thumper untuk campak tear gas? Nampak macam Thumper di situ

    ReplyDelete
  8. kalau gini cara rakyat bertindak, habis ler. aku yakin Mesir takkan aman. selamat menjalani zaman gelap....

    ReplyDelete
  9. #3
    #2
    #1

    and start the burhurters coming in!

    ReplyDelete
  10. now days.. doin this kind of things won't bring peace. the prob will juz keep coming n coming.. u ask 4 it eygptian. n u get what u want. PEACE~

    ReplyDelete
  11. u guys ever ask urself what is the COST of peace? including d 1 u'r having rite now??

    ReplyDelete
  12. waaaaargh obe bodo

    ReplyDelete
  13. Nak sampai zaman kegemilangan kenalah bersusah dulu ye dok?

    ....Oh. Mungkin tidak. Malaysia merdeka cemerlang gemilang tanpa pertumpahan darah.













    Apa-apa pun, manusia yang berhimpun dan bersatu untuk satu perjuangan setelah lama di tindas, melawan segelintir manusia yang berpakat untuk kepentingan dan kegilaan kuasa.

    Pilih satu yang anda suka.

    ReplyDelete
  14. ramai yg xtau apa sbb egytian protes..

    punca sebenar rusuhan di Tahrir, Iskandariah dan Suez ialah:
    1-Rakyat tertipu dgn pemerintahan tentera sekarang di bawah pimpinan MUSYIR TANTAWI kerana ia sebenarnya NIZAM MUBARAK yg masih wujud
    2-Rakyat tertipu dgn kerajaan ISAM SYARAF kerana ia sebenarnya sekadar AJK pelaksana atau budak suruhan MUSYIR TANTAWI
    3-Tindakan ganas polis sehingga menyebabkan kematian
    4-Media TV pengampu yg membuat kenyataan palsu.


    Rejim Musyir Tantawi semakin menggila hari ini:
    1-Menggunakan bom beracun yg diharamkan oleh dunia. Bom tersebut hanya digunakan oleh tentera dalam peperangan.
    2-Menyembunyikan angka sebenar kematian yg mencecah ratusan orang (mengikut saksi yg berada di Tahrir, kebanyakan mati kerana terhidu gas beracun)
    3-Menguruskan jenazah syuhada' dgn kawalan ketat tentera dan tdk dibenarkan utk mengiringi jenazah.
    4-Senjata berat mula digunakan utk menghadapi gelombang rakyat.

    so now how come u guys xprotes ? right.. theres many ways for peace. but since when org besar nk dgr suara org kecik ? bahan kte adelahh..(but still x mengharapkan benda ni kat msia)

    ReplyDelete
  15. Inilah suasana yang diimpikan oleh Yahudi Israel keatas negara2 Islam yang cuba 'melawan' Zionist Israel dan Amerika Syarikat...........

    Apa sudah jadi? - Palestine, Iraq, Afghanistan, Lebanon, Pakistan, Somalia dll. negara Islam sahaja.....Israel terus menerus dengan penjajahan di Palestine dengan sokongan USA, Eropah dan PBB

    Tunggu dan lihatlah nanti - Syria, Iran, Libya, Pakistan dan Indonesia....
    Diorang cuma mencari negara2 Islam sahaja untuk dimusnahkan - negara lain yang 'jahat' seperti Korea Utara, Serbia, Myanmar dan sebahagian Afrika terus dibiarkan bebas melakukan keganasan...

    Kalau umat Islam masih tak sedar diri memang sia-sia lah jadi umat Muhammad, hanya sesuai jadi agen Yahudi dan Nasrani selayaknya!

    ReplyDelete
  16. Otak, idea, perancangan dan muslihat Zionist Yahudi Israel memang diluar kotak pemikiran umat2 Islam, jika tidak mengapa mereka menguasai dunia dan pemerintahan di USA? Mereka diberikan Allah teknologi 'pemikiran sebelah kiri' yang diluar jangkaan akal oleh penduduk dunia khasnya oleh umat Islam. Ini telah lama diceritakan dalam ayat2 suci Al-Quran.
    Umat Islam bodoh, hina dan lemah termasuk pemimpin2 mereka kerana cintakan dunia serta enggan untuk percaya dengan ajaran2 Islam, dan kitab Al-Quran mereka anggap sbg hikayat kuno yang tidak relevan dengan kehidupan duniawi sekarang.
    Inilah balasannya - menjadi hamba Yahudi dan Nasrani seperti tentera2 marin Amerika - jadi hamba suruhan berkorban untuk survival negara Yahudi - Israel.

    ReplyDelete
  17. Israel memang ngetop dong....

    Menguasai ekonomi dunia, politik Amerika dan United Nations.

    Semua orang kenal atau suka sama McDonald, KFC, Pizza Hut, iPhone / iPad, Boeing, Microsoft, Dell, HP, George Bush dan lain2...ha ha ha

    ReplyDelete
  18. Malaysia pun boleh jadi macam ni, kalau banyak sangat politiking, sampai media pun jadi alat politik.
    Rakyat jadi keluh kesah - banyak sangat media pengampu-bodek : macam sial - tak habis2 merapu ke jamban.

    http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=1123&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_01.htm

    ReplyDelete
  19. benci tul aku bila baca komen sikit2 punca dari yahudi la..israel la..tapi perangai kamjat orang arab takmau sebut..tu semua salah sendiri la..apalah nak cakap salah israel..padahal mesir sendiri dah iktiraf nagara tu..tu pasal tertaksub agama la apa yg orang arab buat semuanya atas perjuangan agama..cheh

    ReplyDelete
  20. cehhhh..........obe ckp besar mcm sial........klu da negara mcm ni silap2 ko tu yg duluan bersembunyi.....mcm sial minta2 negara mo jadi mcm tu......bgs2 sekarang dapat mkn nasi ada hati mo mkn tanah

    ReplyDelete
  21. weh ISLAM AGAMA PALING HEBAT DI DUNIA. FUUUUU YAHUDI. YAHUDI LAH DALANG SEMUA INI. marilah kembali ke ajaran islam yang betul. semua kat blog ni adalah penipuan. ISLAM! ISLAM! ISLAM! YEAHHH

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails