Tuesday 6 May 2014

Serius - Memory of Ustica : Memorial Konspirasi Kemalangan Pesawat Itavia 870 (18 Gambar)


Konspirasi

Kehilangan pesawat MH370 menghasilkan beberapa teori konspirasi. Ada mengatakan juruterbang MH370 menjunamkan pesawat 777 MAS ini sebagai tanda protes terhadap keputusan LIWAT III Anwar Ibrahim. Ada mengatakan ianya operasi bendera hitam CIA dan MH370 dikawal menggunakan alat kawalan jauh yang disorok di dalam ruang kargo. Teori ini semua masih belum boleh dijawab selagi bangkai MH370 tidak ditemui.

Tetapi bagi pesawat Itavia 870 yang terhempas pada tahun 1980 ini teori konspirasi masih kedengaran sungguhpun bangkainya telah ditemui. Memory of Ustica ialah ruang pameran di Muzium Bologna yang mempamerkan bangkai pesawat serta barangan peribadi 81 mangsa yang terkorban akibat pesawat ini terhempas. Ada teori mengatakan pesawat ini ditembak dengan misil oleh tentera udara Itali secara tidak sengaja. Keluarga mangsa mengatakan kerajaan menutup kes dan menyalahkan "kuasa asing yang tidak dikenali" yang menembak misil sehingga pesawat DC 9 ini terhempas. Bukti menunjukkan terdapat bom yang disorokkan di dalam tandas. Tetapi pihak berkuasa berkeras mengatakan ada tangan tersembunyi asing yang menembak pesawat ini terjatuh.

Ruang memorial ini dibuka sejak 2007 dan diterangi 81 mentol lampu yang akan tertutup secara rawak. Ia melambangkan kehilangan nyawa 81 orang penumpang secara tiba-tiba dan tidak disangka. Poetic shit!




Laporan asal Wiki

14 comments:

  1. first hahahah siak puihhhh

    ReplyDelete
  2. Oh Rozana

    Lelah
    Aku pun marah
    Pada suara-suara bangla yang kedengaran
    Pada bisikan bangla yang mengusik jiwa

    Oh Rozana

    Aku marah pada penjual bisjut & royi
    yang tidak bisa pahami dirimu
    Aku marah pada si bangla
    yang selalu salah menangkap maksud bisjut & royi

    Oh Rozana

    Tapi apalah ertinya amarah
    Jika bisjut & royi menjadi terpecah
    Semakin kupendam amarah
    Semakin tak kutemukan seketul bisjut & royi
    Setiap ku ingin marah
    Kepada bangla menjual bisjut aku pun mengalah

    Oh Rozana

    Supaya kamu mengerti bahwa akupun punya bisjut & royi
    Supaya kamu tau bahwa akupun punya keinginan
    untuk membeli bisjut & royi

    Nak bisjut?

    ReplyDelete
    Replies
    1. KaLau BaCa Awk
      SuKa SaYa
      KaLau PaDam Awk
      RINDU SaYA

      KaLau balas AwK
      CINTA SaYa
      KLau X BuAt ApE2
      AwK mILiK SaYa

      So aPe aWk Nak
      BuaT SkraNG??…

      Delete
    2. I do not know

      Delete
    3. haha, kelakar ur rply.

      Delete
  3. [ SHOCK ] senarai kumpulan muzik seluruh dunia yang berkarya demi freemason. Tak sangka band Malaysia juga ada yang terlibat sama...... http://bit.ly/1mudsGb

    ReplyDelete
  4. bye bye MH370. Just like Karpal Singh you will be forgotten

    ReplyDelete
  5. Sy blh terima
    kopi
    takde
    susu…

    Malam
    tanpa
    lampu..

    Roti
    tanpa
    madu..

    Burger
    takde
    keju..

    Tapi..sy tak leh
    terima kalau..

    Orang cerdik
    post komen
    kat blogserius..

    ReplyDelete
  6. orang cerdik balek kampun beiki romha..hhaak tuih..

    ReplyDelete
  7. kalau keta kancil eksiden boleh buat memorial kat perodua..

    ReplyDelete
  8. [ terkejut ] anda semua ingin tahu siapa emma maembong sebelum menjadi artis ? siapa hanez suraya sebelum terkenal ? http://bit.ly/1mxJaq8

    ReplyDelete
  9. saya berumur 12 tahun dan mempunyai seorang kekasih perempuan, kini kekasih saya mempunyai masalah payudara kecil. bila saya periksa, sebiji saiz macam saya. soalan saya kenapa payudara kekasih perempuan saya kecil ?

    jejaka sunti,
    AMAN

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails